All the images being part of this Blog is property of the Author, unless noted otherwise.. Üzemeltető: Blogger.

Megérkeztem Ecuadorból....a blogsale folytatódik!


Helo lanyok!
Szerencsesen ujra otthon....tele elmennyel..meg mindig hulla faradtan.  Nehezen megy az atallas, csak reggel 4 korul tudunk elaludni, jet-leg zombie vagyok. Meg egy kis idobe telik, mire belerazodok a megszokott kerekvagasba es feldolgozom a latottakat.
Szamomra az utazas az egyik legjobb dolog talan, felszabadit, izgalmas, sok ujat tapasztalsz, helyrerakja az ertekrendedet, emberismeretet tanulsz.
Az egesz tura mar jol kezdodott, nem erkezett meg a csomagom Quitoba, 3 napig erdeklodtunk, senki nem tudott semmi infot adni. Rendes ruhabolt se volt a kozelben, ugyhogy ez ido alatt a baratom alsonadragaiban pompaztam. Az egesz sminkfelszerelesem egy fekete szemceruzabol allt, amit meg bedobtam a kezitaskaba.3 nap utan meglett a borond, vissza kellett menni a repterre erte, kalandosan kicsempeszni. Ouito 2810 m magasan a hegyek, vulkanok kozott fekszik, a magassagot es a 7 ora idoeltolodast is nehez volt megszokni. Foleg amikor meg feljebb mentunk a hegyekbe nagyon kesz voltam, furcsa egy allapot. A legmagasabb pont ahol jartam 4300 m, ott mar 100 meterenkent beszedultem es azt hittem leszakad a szivem. Nem is mentunk magasabbra, az mar veszelyes lett volna, foleg az en cigis tudommel. Mar tobb del-amerikai orszagban jartam, de talan most volt eloszor az az erzesem hogy nem erzem magam biztonsagban az utcan, pedig Sao Paulo se volt kutya :) Turista alig volt, mindenki nagyon nezett, a nagy fenykepezovel alig lehetett fenykepezni, mert rogton elkezdtek olalkodni korulottunk. Probaltunk nem feltunoen oltozkodni, semmi ekszer vagy ora. Nagyon szegenyek ott az emberek, a fovarosban egyetlen egy boltot sem lattam nyugati markaju termekekkel, pl Adidas vagy Krups vagy ilyesmi. Csak kinai boltok, utanzatokkal, a leggagyibb fajtabol. Rengeteg ember arul az utcan, probalkoznak penzhez jutni. Az ennivaloval nem volt gondunk, 3 dollar volt egy 3 fogasos menu es ez mar draganak szamitott. Sokszor azt se tudtam mit eszek, a lenyeg hogy komolyabb bajunk nem lett. Megismerkedtunk egy igazi samannal is, ledobbentett amit a multunkrol, jovonkrol mondott. Varosnezes, bazarok....1 het utan tovabbrepultunk Guayaquilba, ami egy 3 millios kikotovaros. Na ott aztan teljes volt a kaosz. Remeltem hogy itt mar tobb lesz a turista, mivel innen lehet menni a Galapagos szigetekre, de kb csak 20 gringot, kulfoldit lattunk. Mindenki mondta hogy nehogy beuljunk taxiba, mert elviszik a turistakat es kiraboljak oket. Csak napkozben mozogtunk, sotetedeskor mar a hotelben voltunk. Persze a keszpenzunk is elfogyott, traveller csekkhez meg szamlat kellett volna nyitni es majd 3 het utan utaljak az osszeget. A kartyas penzfelvetel se volt egyszeru, mert ha kijott a penz, az automata olyan hangosan csipogott hogy az egesz utca tudta hogy itt valaki casht vett fel. Par nap utan kimereszkedtunk videkre is, kivancsiak voltunk hogyan is elnek a kis falvakban. Hat en meg ilyen szegeny helyeken nem jartam. Disznok, tehenek osszevissza az utcan, osszetakolt hazak, mindenhol szemet. Azon a reszen foleg halaszatbol elnek az emberek, segely nincs, csak kb 30 dollart kapnak az egyeduli gyerekes nok egy honapban. (belegondoltam en meg ennyiert veszek csak egy ruzst..brr) Egy ottani halasz elvitt minket delfinlesre, most lattam eloszor szabad delfineket. Azota is sokat beszelgetunk ezekrol a szegeny falvakrol a baratommal, de ha jobban belegondolok megse olyan szegenyek ezek az emberek. Nincs gondjuk az adoval, a futesszamlaval (nincs futes a hazakban), friss elelmiszereket esznek a foldekrol minden szinezek es tartosito nelkul, (90 fele mangofajta van arra!), a legjobb halakat, kagylokat, homart, nincsen kozmetikumuk allergiakeltokkel, tartositokkal, jobb a kozossegi eletuk, kinn ulnek csoprtokban az utcan, beszelgetnek...a gyerekek nem a computer elott toltik az idejuket. Es milyen friss ott a levego! Szoval lehet hogy boldogabbak, mint mi "nyugati" emberek.
Ja es hazafele a panamai transiton elromlott a repulo egyik hajtomuve, egy napig Panamaban vartunk mire megszerelik. Ejszakara a KLM egy belvarosi 5csillagos hotelbe vitte a 400 embert, amit nem nagyon bantunk, mivel igy Panamat is kicsit lathattuk.
Rengeteg minden tortent.....meg kavarognak a tortenesek bennem..talan a kepek tobbet elarulnak merre is jartam :) Katt a kepekre a nagyitashoz!
Las Penas

Quito

Quito


Guayaquil

Ujraepitett kalozhajo


csokiarusok


Ricardo papa zenel

szabad iguanak a varosban


Quito a hegyekbol



Puerto de El Morro

utcai arus

Las Penas


falusi templom







Playas beach


Engabao halaszfalu


Engabao kozossegi haz




Ceviche


Mangrove erdo




10 megjegyzés

  1. hú,nagyon tetszenek a képek és köszi az élménybeszámolóért...hihetetlen lehetett! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is örülök a beszámolónak, szeretnék egyszer annyit utazni és annyi mindent látni, mint Te. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett a beszámoló és kicsit irigykedek is most :) Tök jó, hogy ennyi képet feltettél, jöhet máskor is ilyen :)

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok, a képek csodálatosak, a beszámolód nagyon izgalmas.

    VálaszTörlés
  5. Jó volt olvasni az élménybeszámolódat:) Én sokat éltem dél amerikában, de Ecuadorban nem jártam. Izgalmas lehetett:)

    VálaszTörlés
  6. Hűha, köszi a fotókat és a beszámolót! Lenyűgöző és medöbbentő is egyben...
    Sztem nyugodtan írj máskor is,nagyon várjuk :)

    Mia(nem tudtam most bejelentkezni)

    VálaszTörlés
  7. @Ági.hu...milyen orszagban laktal?

    VálaszTörlés
  8. Chile, Mexikó és Brazília:)

    VálaszTörlés
  9. @Ági.nem semmi :) Chileben, Braziliaban mar voltam parszor, mindig csak par het....Mexiko meg visszavan. Most MO-on laksz, miert jottel vissza?

    VálaszTörlés
  10. Ohh ne haragudj, mindig későn veszem észre hogy válaszoltál. Írok inkább mailt, személyes dolgokról inkább ott beszélgessünk;)

    VálaszTörlés